El Màrqueting surt derrotat

Aquest cap de setmana, com no podia ser d’una altra manera, he seguit atentament tot allò que ha envoltat el 38è congrés del PSOE que s’ha celebrat a Sevilla.

És obvi, com així ho llegim a les cròniques dels diferents diaris d’ahir o d’avui, que el debat de fons, les idees i les propostes dels socialistes han quedat en segon terme com a conseqüència de l’elecció del successor/a de Zapatero.

Tots coneixeu el resultat, finalment Rubalcaba va ser escollit secretari general del PSOE en detriment de Carmen Chacón. No serà un democristià català com jo qui faci una valoració de quin és el perfil més adequat pel PSOE, ara bé, en clau política espanyola, el més adequat, sense cap mena de dubte, també per la seva experiència i tarannà, és el Sr. Alfredo Perez Rubalcaba.

Permeteu-me que em centri en un aspecte que em va cridar molt l’atenció i que particularment afecta a la Sra. Chacón. La Sra. Chacón, podríem dir que és tot màrqueting. No se si us vareu fixar en la seva vestimenta alhora de presentar la seva candidatura; atenció: jaqueta vermella, samarreta blanca i pantalons negres, igual que els colors de la imatge del congrés.

A banda de la estudiada vestimenta, el to del discurs de la seva presentació era exagerat, fins i tot un punt massa agressiu, on el fons, no era el protagonista sinó que ho era la forma. El seu discurs buscava constantment aixecar aplaudiments amb frases fetes que agradessin a tan distingit auditori.

Tot i valorant força la trajectòria política d’aquesta dona de 41 anys, a Carmen Chacón se li veu massa el llautó.

Diu el que volen sentir allà on va i fa el que volen que faci. A Catalunya sabem que ha dit unes coses i a Almeria saben que en diu unes altres. Quina serà la bona?, li preocupa?. La resposta per vosaltres.

Abraham Lincoln va dir “Hi ha moments en la vida de tot polític, que el millor que pots fer es no desenganxar els llavis.”.

Jo li recomano a la senyora Chacón que s’apliqui aquesta frase i ho faig amb tot el respecte del món. Si segueix explicant el missatge només en clau de màrqueting, el receptor se’n pot cansar i la seva estratègia de futur se’n pot ressentir.

Molta sort i molt encert, Sr. Rubalcaba.