Hem de tancar files!

baixaAls darrers temps es parla molt de màrqueting de proximitat, relacionat amb les noves, o ja no tant noves tecnologies, com són la comunicació via bluetooth, el màrqueting NFC(tecnologia de connectivitat inalàmbrica de curt abast, el màrqueting amb codis QR o les ja, denostades comunicacions publicitàries via sms. Estem a punt d’una nova revolució amb les aplicacions de Realitat augmentada i tot el ventall de possibilitats que aquestes eines ens oferiran a tots aquells, que d’una manera o un altre, estem relacionats amb el màrqueting i la comunicació.

Paral·lelament vàrem començar a parlar del “marketing slow”, un terme que va sorgir de l’expansió del Moviment Slow, que proclama preservar la cuina cultural, tradicional i de proximitat dintre d’una eco-regió . Aquest posicionament, hores d’ara, ha estat traspassant al món del màrqueting i la publicitat amb força i moltes campanyes actuals treballen aquest concepte. Podem descriure el moviment, de manera molt simplificada com anteposar la qualitat per sobre de la quantitat, esmorteint i alentint l’impacta comunicatiu amb la clara finalitat que el resultat de la campanya sigui més perllongat en el temps.

També escoltem parlar del màrqueting social, i no em refereixo al que utilitza les xarxes socials, si no a l’aplicació de les tècniques del màrqueting comercial per l’anàlisi, plantejament, execució i avaluació de programes especialment dissenyats per influir al comportament voluntari del públic objectiu amb la finalitat de millorar el seu benestar personal i també el de la societat que l’envolta.

Tota aquesta explicació de tendències en el món del màrqueting convergeixen d’alguna o d’altre manera a la campanya que just abans del Nadal passat va llançar l’empresa Balay sota el lema “Grácias por elegirnos”. Aquesta campanya és la suma o més aviat la barreja dels diferents posicionament que te el màrqueting actual i que he intentat explicar anteriorment i aposta clarament per motivar al futur comparador plantejant-li la compra de productes de “proximitat” desenvolupats per persones com tu i com jo, amb noms i cognoms i per tant potenciar el valor social.

Felicito a l’empresa en qüestió pel plantejament estratègic. Crec sincerament, i ara parlo com a consumidor, que va en la bona direcció, doncs, cal potenciar la compra de productes locals, entenen el producte en sentit ampli, cal, en moments com aquest, exercir de ciutadà compromès i recolzar l’empresa, l’artesà, el pagès,  i el comerç de proximitat per produir una simbiosis perfecte i col·laborar activament per sortir d’aquesta llarga i ja avorrida crisis. Cal promoure la compra de productes del primer i segon sector productius potenciant la qualitat i el valor afegit de les primeres matèries fets a la nostre terra i que dona feina a veïns i conciutadans.

Som un país fort, som una societat solidària i compromesa, som uns magnífics comerciants, agricultors, ramaders i artesans, donem valor al que tenim i el nostre futur serà nostre.