A punt de començar la Setmana Santa, moment més important de l’any litúrgic cristià, i amb motes ganes de desconnectar uns dies després del ritme frenètic i esgotador que els temps actuals i les meves responsabilitats comporten, desitjo, docs, aprofitar aquests dies per gaudir d’algunes d’aquestes tradicions tant pròpies de la setmana santa, gaudir de paisatge, la família i treballar en el llibre que estic preparant, ja us explicaré en algun proper post, però l’objectiu prioritari serà descansar per recarregar piles i energia, tenint, a més, en compte que el mes de maig estarà clarament monopolitzat per les eleccions al Parlament Europeu del 25, amb tot el que això comporta donada la meva responsabilitat de Secretari d’Organització d’UDC.
Dit això, començo amb aquesta desconnexió, parlant-vos, d’una de les meves passions i vocacions com és el món del turisme. Els passats 2 i 3 de maig, al Caixafòrum, és va desenvolupar la segona edició del ForumTurisTIC. El congrés ha estat organitzat pel centre tecnològic Barcelona Digital per donar a conèixer experiències i tendències per fer més rendible i competitiva tota la cadena de valor del turisme a partir de les tecnologies digitals. prop de 1.400 professionals del sector de manera presencial i prop d’uns 700 online han seguit aquest fòrum, molt i molt interessant i centrat a la cerca de nous mercats, a la importància de desenvolupar i cultivar relacions en xarxa, recomanacions i reputació online, a la tendència peer to peer i a conèixer les aplicacions més interessants i creatives del sector turístic, val la pensa assenyalar que el sector turístic, és clarament un sector on les noves tecnologies s’estan implementant amb força orientades especialment a dos direccions, la primera a conèixer i analitzar les tendències i comportaments del turista amb la clara finalitat d’oferir abans i fins i tot durant la seva estada experiències, activitats i producte en general tenint en compte les seves compres anteriors i la seva ubicació geogràfica. La segona, esta més centrada a l’explotació d’Apps que faciliten la compra al consumidor.
TurisTIC, va ser el marc escollit per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme, per presentar la primera plataforma de venda de viatges combinats d’una administració pública, una magnífica iniciativa que aplaudeixo i valoro, per valenta, efectiva i sens dubte, és l’exemple clar i d’èxit de la col·laboració público-privada.
Per altre banda, aquests dies hem vist com les inversions estrangeres a Catalunyano paren de créixer. Barcelona World n’és una, i molt important, hi ho és per molts motius, una, per la capacitat de pacte entre CIU i PSC, un altre és per reforça un model turístic d’èxit com ho és Port Aventura, i la tercera perquè obre noves línies estratègiques de negoci, que no ens han de fer por, l’oferta és amplia, equilibrada, coherent i amb un impacte i beneficis al territori molt significatius.
És evident, que el sector turístic del nostre país, gaudeix de bona salut i les perspectives d’ocupació d’aquesta setmana santa no fan més que posar-ho en valor.
Gaudiu d’uns merescuts dies de descans i ens parlem a la tornada…